Kaatsen is een van de oudste sporten die er bestaat. De Friese sport kent dan ook een zeer rijke historie.

Kaatsen wordt voornamelijk beoefend in het noorden van Nederland, in de provincie Friesland. Toch is er een heus WK waar diverse varianten van kaatsen worden gespeeld, waaronder het Llargues, internationale spel en het Wallball.

Ons TeamNL doet hieraan mee, maar ook teams elders uit Europa tot aan Zuid-Amerika. De KNKB is één van de oudste sportbonden in heel Nederland. In 2017 zijn er 115 kaatsverenigingen aangesloten bij de Kaatsbond. Deze verenigingen zijn onderverdeeld in 12 federaties. In totaal heeft de KNKB zo'n 12.000 leden.

Er worden jaarlijks onder leiding van de Koninklijke Nederlandse Kaatsbond zo'n 600 kaatswedstrijden gespeeld in diverse leeftijdscategorieën, waaronder die van jou! Wil je alvast meer informatie over het kaatsen, bezoek dan onze website www.knkb.nl of onze Facebookpagina https://www.facebook.com/knkb.media